ترفندهای ریکاوری اطلاعات پاک شده در فلش مموری


بهترین نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات پاک شده در فلش مموری را در این مقاله باهم بررسی کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که اطلاعات مهمی را از دست داده اید و در تلاش برای بازیابی این اطلاعات  باشید. پاک شدن اطلاعات یا فایل ها از هارد یا فلش مموری میتواند دلایل مختلفی مثل: ویروسی بودن سیستم، نواسانت برق، خاموش شدن ناگهانی سیستم یا ناسازگاری فلش مموری با سیستمی که در آن اطلاعات رو ذخیره میکنید و ... داشته باشد.

ریکاوری اطلاعات پاک شده در فلش مموری

وقتی به صورت اتفاقی یا از عمد اطلاعات یا فایل های را حذف میکنید، این اطلاعات و فایل ها از بین نمی روند بلکه در سیستم عامل نشانه گذاری شده و کنار گذاشته می شود. از این رو شما می توانید فایل ها را برگردانید، پس هرچه زمان بیشتری از حذف شدن اطلاعات بگذرد فرصت ریکاوری اطلاعات کمتر می شود زیرا اطلاعات جدید به جای اطلاعات قدیمی قرار می گیرد.

در گذشته ریکاوری اطلاعات پاک شده کمی مشکل بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه نرم افزارهای مختلف این امر آسان شده است. در ادامه بهترین برنامه ها و ترفندهای ریکاوری اطلاعات پاک شده در فلش مموری را باهم بررسی میکنیم.

 

10 تا از بهترین ابزارهای بازیابی اطلاعات در فلش مموری

  • Recoverit Data Recovery
  • Data Rescue PC
  • Recuva Recovery Software
  • Pandora Data Recovery
  • iCare Data Recovery Software
  • Undelete 360 Recovery
  • Stellar Data Recovery
  • Active File Recovery Tool
  • Wise Data Recovery
  • Active Undelete Data Recovery

 

برنامه های ذکر شده تعدادی از بهترین و ایمن ترین نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات  پاک شده هستند که در ادامه راجع به هر کدام توضیحات لازم داده شده است.

 

Recoverit Data Recovery

 

ریکاوری دیتا

 

Recoverit Data Recovery  به عنوان بهترین نرم افزار در میان نرم افزار های ذکر شده در ریکاوری اطلاعات پاک شده محسوب می شود. این نرم افزار سرعت بالای دارد و می تواند فایل ها شما را بازیابی کرده و از امنیت خوبی برخوردار است. این نرم افزار توانایی بالایی در ریکاوری اطلاعات پاک شده و فرمت های مختلفی را دارد از جمله عکس، ویدیو، آهنگ و ...

این نرم افزار توسط تیم Recoverit  طی 20 سال طراحی و توسعه یافته است، هم چنین دارای 35 فناوری ثبت شده می باشد که توانایی بازیابی اطلاعات غیر قابل بازیابی را دارد.

هم چنین برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک در دسترس می باشد و  دارای نسخه رایگان و پرمیوم نیز می باشد که می توانید تفاوت های آن را در وبسایت اصلی این برنامه ببینید.

 

Data Rescue PC

برنامه Data Rescue PC یکی از پر قدرت ترین نرم افزار ها در ریکاوری اطلاعات پاک شده  از دیسک یا فلش مموری های خراب شده توسط ویروس می باشد. Data Rescue PC علاوه بر بازیابی فایل های حذف شده توانایی بازگردانی جدول های پارتیشن و رکوردهای بوت و پیکر بندی‌های پیچیده نیز استفاده می شود.

این نرم افزار توانایی بازیابی اطلاعات به صورت اضطراری را نیز دارد، به این صورت که اگر هارد دیسک یا فلش مموری شما خراب یا در دسترس نباشد Data Rescue PC می تواند USB  خود بوت شونده ایجاد کند و از این طریق به ریکاوری اطلاعات بپردازد.

Data Rescue PC به سادگی طراحی شده و استفاده از آن برای عموم راحت می باشد و فقط کافیست درایو مورد نظر را انتخاب و پس از تجزیه و تحلیل فایل های خود را برگردانید.

 

Recuva Recovery Software

Recuva Recovery Software یک ابزار قدرتمند برای ریکاوری اطلاعات پاک شده است که توسط شرکت Priform Software  توسعه داده شده است، چه به صورت اتفاقی یا به علت خرابی فلش مموری اطلاعات خود را از دست داده باشید از طریق این نرم افزار می توانید آن را بازیابی کنید.

Recuva  یک حالت اسکن پیشرفته برای فایل های دارد که به سختی پیدا می شود و می تواند عمیق ترین و پنهان ترین اطلاعات را ریکاوری کند. هم چنین از طریق ویژگی حذف ایمن، این نرم افزار تضمین می کند تا فایل های انتخابی شما برای همیشه پاک شود.

ممکن است بار اول که با این نرم افزار کار می کنید کمی صفحه دانلود آن برایتان گیج کننده باشد، به مرور برایتان واضح تر می شود، هم چنین دارای دو نسخه رایگان و حرفه ای است که ویژگی های مانند پشتیبانی درایو مجازی و بروزرسانی خودکار را دارد.

 

Pandora Data Recovery

Pandora Recovery  یک ابزار رایگان برای ریکاوری اطلاعاتی می باشد که برای همیشه حذف شده اند. Pandora می تواند فایل های رمزگذاری شده و پنهان شده را نیز پیدا کند. از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می توان به توانایی بازیابی فایل ها از هر دو سیستم FAT و NTFS  اشاره کرد.

هم چنین Pandora توانایی بازیابی فایل ها با فرمت های مختلف را دارد و به دلیل رابط کاربر پسندش مورد توجه کاربران است.

 

iCare Data Recovery Software

iCare Data Recovery Software یک نرم افزار کاربرپسند در زمینه ریکاوری اطلاعات پاک شده و پنهان می باشد.

iCare از سیتم عامل های مختلف ویندوز 7 ، 8 ، 9 ، 10 و 11 پشتیبانی می کند، هم چنین iCare علاوه بر بازیابی اطلاعات از فلش مموری، از کارت SD ، هارد دیسک و ... نیز اطلاعات را بازگردانی می کند.

این نرم افزار دارای یک امکان خاص می باشد ک به کاربرانش اجازه می دهد بدون مهارت قبلی از ابزار های آن استفاده کنند، هم چنین دارای توانایی خاص در بازیابی اطلاعات حذف شده در هارد دیسک و سطل آشغال می باشد که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

در iCare  نمی توانید آمار پیشرفت  فرایند بازیابی را مشاهده کنید، به این معنا که شما متوجه نمی شوید چه مقدار زمان گذشته یا حجم فایل های بازیابی شده چقدر است.

 

Undelete 360 Recovery

Undelete 360 Recovery Undelete 360 یک ابزار رایگان ریکاوری اطلاعات پاک شده است که می تواند به شما کمک کند فایل های حذف شده تصادفی یا ناخواسته را بازیابی کنید.

Undelete 360 می تواند فایل های حذف شده از هارد دیسک کامپیوتر یا لپ تاب، USB  ها و درایورها را نیز بازیابی کند. همچنین به یاد داشته باشید که بازیابی موفق اطلاعات به عواملی مانند وضعیت دستگاه ذخیره سازی و زمان سپری شده از حذف بستگی دارد.

البته این نرم افزار گاهی اوقات هنگام بازیابی حروف اول فایل ها رو با عبارات ناخوانا تغییر می دهد که تشخیص آن دشوار می باشد و می توان این موضوع تنها ضعف این نرم افزار در نظر گرفت.

 

 

Stellar Data Recovery

Stellar Data Recovery به شما کمک می کند تا فایل های گم شده از درایو فلش را به دلیل حذف تصادفی، درایو خراب و خطای سیستم بازیابی کنید. این برنامه بازیابی ایمن و کامل فایل های از دست رفته شما  را تضمین می کند. این نرم افزار سبک می‌باشد و به راحتی روی سیستم شما نصب می شود.

این نرم افزار برای ریکاوری اطلاعات پاک شده و بازیابی صدا، فیلم، ایمیل، عکس و اطلاعات از دست رفته از درایوهای USB، کامپیوتر های شخصی، لپ تاپ ها، دوربین های دیجیتال و ... استفاده می شود.

 

Active File Recovery Tool

Active File Recovery Tool به کاربران خود اجازه می دهد به راحتی اطلاعات پاک شده خود را ریکاوری کنند و از طریق گزینه قابلیت اسکن سریع کار را ساده تر کرده است و همین امر باعث صرفه جویی در وقت می گردد و به شما کمک میکند در اسرع وقت اطلاعات خود را بازیابی کنید.

از معایب این نرم افزار می توان به این موضوع اشاره کرد که برخی ویژگی های نرم افزار به راحتی قابل تشخیص نیستند و ممکن است پیدا کردن کمی زمان بر باشد.

 

Wise Data Recovery

Wise Data Recovery یک ابزار رایگان برای ریکاوری اطلاعات پاک شده، فایل ها، اسناد، صدا و تصویر و ... می باشد.

یکی از ویژگی های جالب این نرم افزار این است که نتایج اسکن را رتبه بندی می کند و همین امر باعث می شود دشواری و سختی بازیابی اطلاعات و فایل ها مشخص شود.

هم چنین  Wise Data Recovery  از نسخه های مختلف ویندوز 10، 11 به صورت عالی پشتیبانی می کند و دارای یک نسخه قابل حمل می باشد و دیگر نیازی به نصب آن نیست.

 

Active Undelete Data Recovery

Active Undelete Data Recovery  یک نرم افزار ریکاوری اطلاعات پاک شده است که ب دلیل ظاهر ساده و کارکرد آسان مورد توجه قرار گرفته است. از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می توان به این مورد اشاره کرد که با استفاده از الگوریتم اسکن پیشرفته می تواند فایل ها را حتی از دیسک های به شدت آسیب دیده نیز بازیابی کند.

 

نتیجه گیری

اکنون تعدادی از بهترین نرم افزار های ریکاوری اطلاعات پاک شده رو باهم بررسی کردیم و نقاط ضعف و قوت هر یک رو باهم مشاهده کردیم، به یاد داشته باشید که موفقیت بازیابی اطلاعات به عواملی مانند وضعیت دستگاه ذخیره سازی و زمان سپری شده از حذف بستگی دارد. همیشه از ابزارهای بازیابی اطلاعات با احتیاط استفاده کنید.

اگر راه حل یا ترفند بهتری برای ریکاوری اطلاعات پاک شده دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاه شما (0)